نقاشی ایرانی
 
فروشگاه نقاشی نگارگر
 
 

نقاشی یا نگارگری ایرانی که  مینیاتور نیز خوانده می‌شود شامل آثاری از دوره‌های مختلف تاریخ اسلامی ایران است که بیشتر به صورت مصورسازی کتب ادبی (ورقه و گلشاه، کلیله و دمنه، سمک عیار، و...)، علمی و فنی (التریاق، الادویه المفرده، الاغانی، و...)، تاریخی (جامع التواریخ، و...)، و همچنین، برخی کتب مذهبی، همچون، خاوران نامه می‌باشد.

اولین آثاری که بتوان نام نقاشی بر آنها نهاد، در غار دوشه لرستان و با حدود هشت تا ده‌هزار سال قدمت به دست آمده، و در دوره تاریخی آنچه را که بتوان نقاشی نامید در دیوارنگاری‌های اشکانی و ساسانی می‌توان دید. با ورود اسلام به ایران، این کشور تا مدت‌ها به دست امویان و عباسیان اداره شد، و از آن پس، با روی کار آمدن سلسله‌های ایرانی سامانیان، غزنویان، و آل بویه استقلال از دست رفتهٔ ایرانیان تا حدودی به آنها بازگشت.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 7 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 14:41 :: توسط : maryam

درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید. این وبلاگ بزودی تبدیل به سایت خواهد شد برای استفاده راحتتر و خرید اینترنتی آسان.... زیبایی هنر باعث طراوت ونشاط روح می شود . هنر جزئی از وجود انسان است یک ودیعه ی الهی است که در انسان عجین شده و برای همین ما اشتیاق زیادی داریم تا همیشه در اطرافمان وجود و آثار هنر را احساس کنیم. برای همه دوستان آرزوی سلامتی و پیروزی دارم
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

ورود اعضا:

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 135
بازدید دیروز : 33
بازدید هفته : 168
بازدید ماه : 168
بازدید کل : 21276
تعداد مطالب : 21
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 135
بازدید دیروز : 33
بازدید هفته : 168
بازدید ماه : 168
بازدید کل : 21276
تعداد مطالب : 21
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1